favicon
ورود | ثبت نام
ظرفیت بازار: حجم(24 ساعت): دامیننس بیت کوین: شاخص ترس و طمع بیت کوین:
خانه
صرافی
پورتفوی
کیف پول
حساب کاربری
ارتباط با کارشناسان ارزخان
پاسخگوی سوالات شما هستیم

اخبار ارزهای دیجیتال

previous
تاریخ: 1400/09/12
next
جاستین سان، بنیانگذار پروژه‌ی Tron نیز 100 واحد بیت‌کوین با میانگین قیمتی47627 دلار خریده است.
نجیب بوکله ۱۵۰ بیت کوین دیگر خریداری کرد.
علیرغم ریزش ارزش دلاری بیت کوین و ترسی که بر بازار ارزهای دیجیتال سایه افکنده است، مثل همیشه برخی تریدرها از این اصلاح به‌عنوان فرصتی برای خرید در کف‌های قیمتی استفاده می‌کنند. نجیب بوکلیه (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، که چند ماه پیش بیت کوین را به‌عنوان ارز قانونی این کشور تصویب کرده بود، دقایقی پیش در توئیتر خبر داد که ۱۵۰ بیت کوین دیگر با قیمتی حدود ۴۸,۷۰۰ دلار خریده است.
به گزارش Glassnode، موجودی اتریوم صرافی ها به کمترین میزان خود در 3 سال گذشته یعنی 14 میلیون اتریوم رسید.
ارائه وام‌های با پشتوانه بیتکوین توسط بانک‌های وال استریت از جمله Goldman Sachs
بر طبق گزارش‌های به دست آمده، تعدادی از بانک‌ها در ایالات متحده آمریکا از بیتکوین (BTC) به عنوان وثیقه استفاده می کنند تا به سازمان‌ها وام بدهند.
این بانک‌ها علیرغم اینکه از معاملات نقدی ارز‌های دیجیتال استفاده نمی کنند، تمایل دارند از معاملات مشتقات نظیر معاملات آتی در بازه 3 تا 6 ماه استفاده ببرند.
همکاری و سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری Anomica Brand و Binance Smart Chain با هدف توسعه بازی‌های بلاکچینی
شرکت Anomica Brands که جزو مجموعه‌های برتر در حوزه سرگرمی‌های دیجیتال و بلاکچینی در جهان است از همکاری خود با Binance Smart Chain خبر داد.
هدف از این اقدام توسعه تامین مالی از طریق بازی (GameFi) و توکن‌های غیرمثلی است و به پروژه های نوپا در این حوزه کمک مالی خواهند کرد.
به گفته مدیر بخش سرمایه‌گذاری BSC، بازی‌های بلاکچینی بیش از میلیاردها کاربر دارند و توسعه آن‌ها باعث پذیرش بیشتر رمزارزها و Web3 خواهد شد.
همکاری شبکه Crust و Solana با هدف ارائه راهکاری غیرمتمرکز ذخیره‌سازی اطلاعات
شبکه Crust، فضای غیرمتمرکز ذخیره‌سازی اطلاعات در Web 3.0 از همکاری خود با شبکه Solana خبر داد.
هدف از این اقدام ارائه راهکارهای ذخیره‌سازی مبتنی بر سیستم توزیع غیرمتمرکز و همتا به همتا (IPFS) عنوان شده است.
راه اندازی پروتکل‌های معاملاتی و وامدهی Aurox بر بستر شبکه Polygon
با بهره‌مندی از شبکه Polygon، کاربران اپلیکیشن غیرمتمرکز Aurox می‌توانند به آسانی و با هزینه کم بین شبکه‌های مختلف معامله کنند؛ همچنین، امکان کسب درآمد از هزینه‌های تراکنش‌ها برای وام‌دهندگان فراهم می‌گردد.
همکاری Cartesi و IoTeX
پلتفرم ‏IoTeX یک پلتفرم بلاکچینی سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که در حوزه اینترنت اشیا (IoT) فعالیت می‌کند.
راهکار ‏Cartesi یک راهکار بلاکچینی لایه دوم است که با استفاده از Linux سعی در بهبود مقیاس‌پذیری قراردادهای هوشمند در خدمات عمومی دارد.
هدف از همکاری این دو مجموعه بهره‌مندی از توانایی‌ها و فناوری‌های یکدیگر در زمینه تامین امنیت پروتکل‌های بلاکچین با استفاده از اینترنت اشیاء است. از طرف دیگر، اجرای سیستم عامل Linux در بلاکچین به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از زبان‌های برنامه نویسی متعدد استفاده کنند.
همکاری Polygon و Gameon برای ساخت NFT game جدید
‏شبکه Polygon با اعلام خبر همکاری خود با GameOn، اشاره کرده است که نیمی از هزینه‌های ساخت NFT game توسط GameOn را پرداخت خواهد کرد.
‏آقای Matt Bailey مدیر عامل GameOn ضمن تایید این خبر، اضافه کرده است که طبق این همکاری این شرکت قادر خواهد بود که توکن‌های غیر مثلی (NFTs) بر بستر پالیگان را در بازی‌های حال حاضر خود اضافه کند و همچنین NFT game های جدیدی را توسعه بدهد.
راه‌اندازی بازار معامله توکن‌های غیرمثلی اتریوم توسط صرافی FTX
طبق اطلاعیه منتشر شده توسط صرافی FTX این مجموعه از پشتیبانی معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT) شبکه اتریوم در بازار (marketplace) خود خبر داد.
این مجموعه پیش از این، صرفا از NFTهای بر بستر شبکه Solana پشتیبانی می‌کرد.
بنابراین اکنون کاربران این صرافی می‌توانند به آسانی نسبت به معامله NFTهای این دو شبکه اقدام کنند که نشان‌دهنده جدیت مدیران این صرافی برای گسترش فعالیت خود در حوزه NFTها است.
نکته: لازم به ذکر است طبق اطلاعات CoinGecko، صرافی FTX از لحاظ حجم معاملات مشتقه رتبه دوم را پس از صرافی Binance دارد.
ادعای یک تحقیق دانشگاهی مبنی بر ارزشمند‌تر بودن اتریوم نسبت به بیتکوین جهت نگهداری
در مقاله‌ی منتشر شده توسط محققان استرالیایی به مزیت‌های به روز رسانی EIP-1559 که در ماه آگوست انجام پذیرفت اشاره شده است. در این به روز رسانی بخشی از هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم سوزانده می‌شود که تا به امروز بیش از 1 میلیون اتریوم (ETH) سوزانده شده است.
این محققان با اشاره به اینکه از زمان انجام این به‌روز رسانی تنها 0.98 درصد به اتریوم‌های موجود اضافه شده است که در مقایسه با بیتکوین (BTC) که در این مدت مشابه 1.99 درصد به موجودی آن اضافه شده، بسیار کمتر می‌باشد و در واقع این بیانگر عملکرد بهتر اتریوم به عنوان یک کالای ضد تورمی است.
پذیرش بیتکوین و رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت برای تمامی محصولات توسط MercadoLibre
شرکت ‏MercadoLibre بزرگترین اکوسیستم تجارت آنلاین در آمریکای لاتین است که بخش فناوری مالی آن با نام MercadoPago به مشتریان برزیلی این امکان را داده تا از طریق اپلیکیشن اختصاصی این پلتفرم از رمزارزها به عنوان روش پرداخت استفاده کنند.
در گام اول، خرید و فروش صرفا با استفاده از بیتکوین، اتر و استیبل کوین USDP ممکن است.
این اقدام علاوه بر کمک به پذیرش رمزارزها در برزیل باعث می‌شود شهروندان بتوانند دارایی خود را صرفا به صورت USDP نگهداری کنند و از اثرات تورمی افت ارزش پول ملی این کشور جلوگیری کنند.
پاداش بیتکوینی پلتفرم Grunhub برای توزیع غذا
پلتفرم ‏Grunhub یک پلتفرم توزیغ غذا و مواد خوراکی در ایالات متحده است که باهدف جذب بیشتریان مشتریان با شرکت Lolli همکاری کرده تا به مشتریان خود برای هر سفارش بیتکوین پاداش دهد.
شرکت Lolli تا کنون با مجموعه‌های متنوعی همکاری کرده تا بتوانند به منظور پذیرش رمزارزها پاداش‌هایی را در قالب رمزارز دریافت کنند.
مشتریان می‌توانند با اولین سفارش 5 دلار و با سفارش‌های بعدی 1 دلار در قالب بیتکوین دریافت کرده و آن را به کیف پول خود انتقال دهند.
نکته: مجموعه Grunhub با نماد GRUB در بورس نزدک لیست شده و با بیش از 300 هزار رستوران در 4 هزار شهر ایالات متحده همکاری دارد.
آغاز توکن‌سوزی اتوماتیک بایننس‌اسمارت‌چین (BSC)
شبکه ‏BSC در اوایل این هفته از راه اندازی مکانیسم جدید توکن‌‌سوزی در توییتر خبر داد که نرخ قابل تنظیم آن در حال حاضر 10٪ است.
تفاوت توکن‌سوزی بایننس و اتریوم: درحالی که برخی از کارمزدهای BSC برای اعتبارسنجی‌ها استفاده می‌شوند، در اتریوم، تمام هزینه‌ تراکنش‌ها صرف توکن‌سوزی می‌شود..
همچنین، به علت اینکه بایننس از روش اثبات سهام (PoS) استفاده می کند، هیچ توکن جدیدی برای تعادل توکن‌سوزی وارد گردش نمی شود. درحالی‌که در اتریوم وضعیت متفاوت است و منجر به بروز یک دوره زمانی تورمی برای اتریوم می شود.
هشدار !